Jaspí de Montjuïc, la pedra de Barcelona

Jaspí de Montjuïc, una pedra de proximitat que se’ns dubte t’enamorarà.

Montjuïc, més que un parc

Avui dia la muntanya de Montjuïc és un gran parc urbà, però fins a mitjans del segle XX era un lloc feréstec, al que gairebé no s’hi podia accedir, ple de infra-vivendes i amb desenes de pedreres treballant els 365 dies de l’any.

Una pedrera a Barcelona

La roca de Montjuïc ha estat explotada des de l’època ibera i les darreres pedreres estigueren actives fins al 1957.

Es calcula que s’han extret fins a 12 hectòmetres cúbics, una quantitat descomunal de gres quarsític del miocè superior, de gran qualitat, compacte i resistent, que ha construït la majoria d’edificis emblemàtics de Barcelona, com la Sagrada Familia o la muralla, per exemple.

I entre el gres trobem una pedra excepcional… el Jaspí, una concreció silícia microcristal·lina, relativament freqüent en alguns gresos, que proporcionen la matèria primera (la sílice) necessària per a la seva gènesi.

jaspí de Montjuïc 04- joanrovirajoies

El jaspí, el cromatisme de la terra

El Jaspí de Montjuïc és de gran qualitat, de gra molt fi i solen alternar colors vermells molt vius, amb grocs, blaus i grisos. Es caracteritza per ser de translúcid a opac. Tota una obra d’art.

Normalment es fa servir per a penjolls, anells o arrecades al ser molt robusta.

El jaspí com a roca sedimentària té tonalitats de molts colors, els seus tons van des de vermell, groc, lila, marró, negre… per això es fa molt valuosa en joiera d’autor, per la seva versatilitat.

És un material que apreciem molt per treballar i polir.  La seva geometria dels seus dissenys és un regal de la natura. Si estimes Barcelona, n’has de tenir un. 👀 Mira quins exemplars estem treballant

Si vols una joia per encàrreg o desitjes més informació d’aquesta pedra contacta amb nosaltres a shop@joanrovirajoies.com

Previous Post
L ‘ òpal de Foc: L ‘ Arc de Sant Martí a les teves mans
Next Post
Fet al Born: Tornem a ser-hi
Menu